Onpas synkkä "talvinen" sää, täällä etelässä on ollut nyt jo kauan +4 astetta lämmintä, kaatovesisade ja  H A R MA A T A. Eipä kannusta ulkoilemaan varsinkin kun tulee myöhään töistä...

Maanantaina ehdin nipin napin agility treeneihin, Edi osasi esteet tosi hyvin, meni jo tottuneen näköisenä A esteen, pussin ja kepit. Olin niin paljon koiria paikalla että tuli odottelua pääasiassa mikä sopi meille, istuttiin vaan ja seurattiin menoa. Välillä Edi oli vähän levoton parin naikkosen perään odottaessa ja tulee äänteli sellaista ihmeen mongeruusta heidän perään. Muuten odotti hienosti, oli mm.5min paikallaolossa koirien keskellä kun minä olin hallin toisella puolella ja on aina valmis hommiin vaikka naikkoset kiinnostaa myös. Onnistui kerran ruikkimaan sisällekin mutta nyt näin ja komensin, oli niin häpeissään että ei voinut enään olla kuin 2m säteellä koko alueesta johon oli merkannut. Sielä hallissa on niin monta koiraa merkannut - myös narttuja siihen ihanaan mattoon että se oikein vetää uroksia puoleensa merkkaamaan lisää. Edi pääsi sisähäkkiin seuraamana Murun treenejä ja olikin sielä nätisti. Muru meni aika näpsäkästi jälleen ja "yleisö" vaati mua valssaamaan (agility termi miten ohjaaja astuu radalla jotta sujuisi parhaiten) ja pinnistelin sen verran että sain valssattua muutaman askeleen. Yleensä olen niin laiska näissä treenissä että en jaksa paneutua yksityiskohtiin kun ollaan vaan huvittelemassa... Muru irtoo aika hyvin minusta ja pystyn ohjaamaan sitä ns kauempaakin kun edi vielä seuraa minun makupala kättä...

Keskiviikkona olin aikaisin aamulla metsälenkillä kaatosateessa ennen töihin menoa, oli aivan karmee ilma - koirien mielestä ei haitannut ja pääsi kivasti vielä uimaankin - onhan merikin auki vielä! Myöhään illalla harjoittelin vielä molempien kanssa seisomista tai siis lähdin sitä opettamaan alusta naksun kanssa. Ei mennyt vielä oikein hyvin mutta kyllä se varmaan siitä lähtee. (näyttelyä ajatellen) Muru tarjoo minulle istumista, maahanmenoa,peruuttamista, pään heilautusta, kielen kanssa lipomista, sivulletuloa ja kaikki yhdessä saman tien kun se näkee naksun joten meni ensin tovi että sain tajumaan että nyt ei tehdä mitään niistä...

Toivottavasti viikonloppuna ilmat olisi paremmat ja pääsisi treenaamaan edes hetkeksi ulos ilman että kastuu litimäräksi!