Maanantaina aloitin viiden kerran TOKO kurssin alunperin ajattelin että menen Eddien kanssa mutta en viitsinyt vielä rasittaa herran häntää olemalla kylmässä jne joten mentiin Murun kanssa. Itseasiassa taidan jatkossakin mennä riippuen aiheesta välillä Murun ja välillä Edin kanssa...Koulutuspaikan läheisyydessä oli lampaita jotka pitivät hauskoja ääniä ja muan huvitti kun Murun korvat liikkui äänien mukana välillä rajusti taaksepäin välillä ihan terhakkaana.Muru taas innokkaana tekemään mitä vaan hommia alkoi tarjoamaan minulle maahanmenoa, seisomista jne suht nopeasti päästiin sitten tekemään mitä meidän piti :) Aiheena oli tällä kertaa sivulletuleminen ja perusasento. Se on todettava että meillä on Murun kanssa väljä toi perusasento/seuraaminen koska olen sen niin tahalla opettanut en ole halunut että NOMEssa on märkänä mun housuissa kiinni koko ajan.... no meinaan pitää tämän näin ja varsinkin kun seuraaminen on parantunut niiin paljon niin en ala opettaa TOKO seuraamista erikseen, tuolla seuraamisella pärjätään ALO ja AVO luokassa ja en varmaan kuitenkaan sen pidemmälle ehdi treenata kahdella koiralla kun vielä monta lajia...

Eilinen meni minun arkitottis kurssilaisten kanssa ilta jonka jälkeen lähdin sitten pikaisesti omenatarhoille jotta koirat sai vähän juosta energiaa pois. Tein siellä sitten molemmille 2 muistikasaa johon lähetin eteen. Sujui hyvin. Yritän tänään ehtiä tekemään motivoituna vesiohjauksia molemmille kun huomenna olen Tukholmassa töissä ja pe olen damikurssilaisten kanssa.....siinä se viikko taas meni. Peruutiin viikonlopun Närpiön startit kun en halua Murun kanssa startata ennen kun taas muistutan tuosta laukaus hommelista ja Eddien vesihäntä saa parantua täysin ennen kun ajan 400km kokeeseen. Toivon että mahdutaan Pomarkkuun mukaan sitten....