Maanantaina lähdettiin  ajamaan kohti Jämsää puolen päivän jälkeen,  oli tarkoitus käydä Jämsän motocross radalla ja moikkaamassa samalla Jasun perhettä kun kerran oltiin samssa "kylässä". Kun löydettiin perille  - radan lähellä Tuuli soittaa että hän on ajaa meidän perässä ja ovat menossa ihan viereen TOKO treenihin, joten mentiin seuraamaan niitä noin tunniksi jonka jälkeen mentiin uittamaan koiria. Päätettiin jäädä yöksi Tuulin luo jotta emme tarvitse ajaa yötä myötä kohti Siilinjärveä...

Ilmeisesti viikkoa bortsun kanssa oli tehnyt Eddien epäluuloiseksi ja hän väisteli ja meni Jasua piiloon koko ajan ja varoitteli matalalla murinalla että häntä EI nyt kiinnosta velipojan seura. Loppuajasta Eddie innostuikin vähän leikkimään Jasun kanssa, kovasti Jasu yritti saada Muruun liikettä mutta eihän äippä noin vaan lähde leikkimään.

Kiitos Tuulille perheineen!!

Jasu
Tuo nopea keltainen viuhtaisu on Jasu...

Väritrio

Tiistai aamulla lähdettiin ajamaan kohti Siilinjärveä. Rata olikin hieno ja hyvässä kunnossa joten isäntä päätti ajaa. (heti kättelyssä kun päästettiin koirat vapaaksi radalle kun ei ollut muita niin karkasivat kastelua altaaseen ja eivät meinanneet päästä pois..kun oli niin jyrkät ja liukkaat reunat..)Ilmakin oli lähes helteinen.

Edi seuraa Samulin ajoa..

Ajettiinkin sitten veiä Tiistaina Joensuuhun jossa käytiin tsekkaamassa Joensuun rata ja päätettiin että tullaan aamulla sitten ajamaan. Yön oltiin Joensuun leirintäalueen - vieressä - autossa (oltiin liikenteessä samulin isolla autolla), oli makoisat unet ja koiratkin nukkuivat heinosti ja rauhallisesti autossa. Aamulla sitten käytettiin campingalueen fasiliteetit aamupesuun...kunnon retkielämää! Ke aamulla Samuli ajoi Joensuun radalla minä seurasin upeita taitolentäjiä jotka lenisvät radan yläpuolella (lentokentän vieressä) - selvisikin että on taitolennon EM kisat tulevalla viikolla...Sitten lähdettiin Heikin & Tuijan luo Enoon (Otto isää katsomaan).

Joensuun leirintä alueen vieressä..

Keskiviikko iltapäivä vietettiin upeassa treenipaikassa Enossa. Hienot järvimaisemat ja metsät. Patikoitiin metsän läpi treenipaikalle emännän & koirien kanssa ja miehet meni kanootilla... Hillojakin poimittiin matkalla.
Treenattiin eteenlähetyksiä, 1markkeerauksia ja hallintaa. Lopuksi pieni haku matalassa märässä ruohikossa. Siinä viereähti monta tuntia kunnes nälkä yllätti ja lähdettiin takaisin "kotiin".

Treenipaikalla

Torstaina lähdettiin Heikin & Tuijan mökille, matkan varrella pysäydyttiin syömään suussa sulavia karjalan piirakoita.. Mökillä treenattiin jälljeen ja syötiin herkullisia eväitä. Ilma oli sateinen mutta sade tauot tuli juuri sopivasti aina ja emme juuri kastuneet. Tehtiin 1-2 markkeerauksia, taakselähetyksiä ja hallintaa. Taas aika vierähti ja lähdettiin syömään. Ruuan jälkeen lähdettin ajamaan kohti Imatraa...

Kiitos Heikille & Tuijalle vieraanvaraisuudesta, oli ihanaa ruokaa ja ahhhh niitä karjalanpiirakoita puhumattakaan poronpaistista!

Treenien aikaan sain Murun 2 kertaa etenemään yhdellä käskyllä taaksepäin (kun alkoi epäröimään), Heikki sai minut tajumaan että lähetän Murun huonosti ja liian hätäisesti. Istutan sen painamalla perseestä (=se loppu nyt) ja epäröin lähetyksissä, äänensävy eri ja näytän taakse käskyn kädellä ihan päin p..ä! Olen liian hätäinen ja jos epäroi ei kannata hokea vaan koira pois ja uusi tehtävä. Murullakin taisi joku loksahtaa paikoilleen..olen myös vissiin tehnyt liian vaikeita harjoituksia... Eddielle tehtiin helppoja harjoituksia jotta varmaan onnistuu ja jätkä hoiti homman hyvin, molemmilla oli palautukset melko hyvät vaikka lähes kaikki vedestä..

Otto

Eddie

Eddie palauttamassa damia

Imatralla oltiin vasta puolen yön jälkeen. Mutta reitti oli hieno - jouduttiin jopa lossin kyytiin. Yövyttiin Imatran satamassa autossa. Aamulla syötiin vierasvenesatamssa aamupalaa ja mentiin tervehtimään venekauppiasta joka on meidän asiakas. Sieltä sitten tsekkaamaan Imatran radan joka oli huonossa kunnossa. Sieltä Kaisan avomiehen mökille Ruokolahdelle. Pimu oli telonnut jalkansa (5 tikkiä -lasinsiru) ja olikin pitelemistä kun ei saanut pomppia ja riehua. Saunottiin, syötiin ja juotiin pe illan - Kiitos Kaisalle ja Temulle!  Aamulla sitten kohti Turkua Helsingin kautta jossa käytiin moikkaamassa kavereita ja tietty IKEAN kautta...seitsemän maissa kotona....

Retkestämme jäi mieleen vieraanvaraisuus, hyvä ruoka, mahtavat järvi & metsä maisemat, treenivinkkejä, leppoisaa menoa kun edettiin ilman suunnitelmia...kyllä se oma sänky taas maistui hyvälle kuitenkin!