Tässä lähes viikon sairastelemisen jälkeen niin on taa päästy treenaamaan. Lähdettiin uusin maastoihin ja saatiin neuvoja kokeneelta kouluttajalata. Minulla oli tietty vaan Eddie mukana eihän Muru voi päästää sen nouto vimmalla lumihankeen juoksemaan jäi takan ääreen makamaan vatsa pystyssä:)

Treeneissä tehtiin saarekkeeseen 2 muistipakkaa josta lähetettiin sitten eteen käskyllä eri suunnista. Eddie suoriutui näistä hienosti. Vähän kun vaihdettiin suuntaa (lähetyspaikkaa, eri kulma) alkoi epäröimään jolloin annoin uuden käskyn, nyt sain neuvoksi ottaa koira takas ja uudestaan jotta menee kerralla oikein eikä opi kyselemään. Näin tein ja toimi. Sitten tehtiin damin vaihdon esto treenin joss alaitettiin monta dami pystyyn ja lähetettiin lähi etäisyydeltä hakemaan jotta pystyttäisiin puuttuman. Eddie pääsi kerran vaihtamaan vaikka sillä ei olekaan se tapa ollutkaan - vaan joskus. Lopuksi sitten tehtiin 1 markkeeruaksia saarekkeeseen jonka jälkeen koiran palauttaessa damin niin laitettiin dami samaan paikkaan ja siihen lähetettiin linjalle (eteen), tässä minun piti mennä Eddien kanssa lähemmä aloi alussa epäröimään mutta sitten alkoi sujumaan. Olin yllättynyt kuinka hyvin se meni linjaa ja että kyllä sille voi jo tehdä pidempääkin matkaa.

Olin myös kouluttamassa dami kurssilaisia ja minulla oli Eddie mukana malttiharjoitus mielessä istui puussa kiinni lähes tunnin. Hienosti malttoi olla. Kun saavoin paikalle oli ratketa liitoksistaan kun niin ihania kultsu ja tolleri neitokaisia paikalla, piti jopa piipata niitten perään ja oli vähän levotonta -tähän minun pitää kiinnittää huomiota enemmän. Häiriintyy muista koirista tietyissä tilanteissa.

Päätin että en ilmoita Eddieä nyt TOKO kokeeseen kun se on vasta maaliskuussa ja silloin voi pennut olla jo syntyneitä enkä halua hakea sieltä kokeesta mitään pöpöjä. Eddiekin saa treenta ilman seuraa sitten  melkein 2kk....